lördag 13 juni 2009

its complicated

det är en sak jag undrar, som jag funderat på. varför ska allting vara så svårt, så svårt och komplicerat för?!

jag är hos mamma. kom för en stund sedan, men jag vill redan åka härifrån. hon har köpt en jättesöt liten gitarr till mig, av samma märke som min andra gitarr. den saknar däremot en sträng så det låter inte inge vidare när man "spelar" på den. vilket mamma typ gjorde, för en kvart sedan. jag ber mamma snällt sluta "spela" på den. hon tittar på mig och säger: "vad är det Steffie, får jag inte finnas?!" jag tittar på henne, utan att säga ett ord. sen säger hon något i stil med att jag inte tål henne längre. jag tittar på henne, fortfarande lika tyst. för visst är det så, att någonstans har hon själv drivit mig längre och längre ifrån henne. hemskt, men sant.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du ska stanna kvar då, för jag antar att du gör det för hennes skull? Tänk och ta hand om dig själv i första hand! Mår du dåligt där så åk därifrån. (jag vet att det inte är så enkelt, men.. ändå)

    kramar <3

    SvaraRadera
  2. men åh, fina vännen! så här ska du inte behöva ha det. hon verkar vara på linjen till instabil..

    och det är inte ditt fel. du är vuxen, hon är vuxen. ni är två vuxna människor som måste komma överens. hon ska inte överanalysera det du säger.

    SvaraRadera